O autorce

 

Jmenuji se Radka Nedbalová. Po studiu na vysoké škole jsem hledala, jaký směr vyučování mi bude vyhovovat. Díky lidem, které jsem potkala již během studia na vysoké škole a kteří ne vždy byli z vysokoškolského prostředí, jsem chtěla učit tak, aby žáky výuka zajímala, zapojovali se do ní a nespokojili se pouze s "papouškováním" seznamu pojmů. Po dokončení studia jsem rok učila na státním gymnáziu. Byl to náročný rok, kdy jsem si musela shánět spousty podkladů pro výuku, trávila desítky hodin nad přípravami a učila převážně frontálně. Neměla jsem z toho dobrý pocit, ale při požadavcích, co vše máme za rok stihnout (a pak se to bude vyžadovat u maturity), i počtu 32 studentů ve třídě, to jinak šlo jen složitě a jen někdy. V mých začátcích mi tak zůstávalo v hodinách jen málo prostoru pro hlubší prozkoumání témat, která zajímala žáky a byla aktuální.

Po roce na státní škole jsem začala vyučovat na soukromém pražském gymnáziu. Prošla jsem tříletým Montessori kurzem pro dospívající (12-19 let) a během devíti let jsem vyzkoušela, jak užitečné je uplatňování Montessori principů v každodenní praxi. Když jsem viděla, jak jsou zmíněné principy univerzální a aplikovatelné ve školství obecně, začala jsem spolupracovat s dalšími školami a učiteli, nabízet cesty a nástroje pro změnu výuky. 

Neustále se vzdělávám, vědecké teorie a praxi jiných využívám ve své výuce. Snažím se stále nacházet slabá místa, na kterých u sebe mohu dále pracovat. Tento blog jsem založila proto, abych si utřídila své myšlenky a získané poznání, které neustále čerpám hlavně ze zahraničních zdrojů, zkouším ve výuce a tvořím si díky tomu všemu pilíře, na nichž stojí má výuka. Budu ráda, pokud někomu jinému poskytnou inspiraci.

ucitelskyzapisnik@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!