Blog

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
 

Třetí kapitola se věnuje působení přírodních sil a vzniku krajiny kolem nás. Obsahuje tipy na aktivity, které mohou obohatit výuku o pokusy, práci venku i práci s digitálními technologiemi. Naším záměrem není pokrýt téma vyčerpávajícím způsobem tak, že bude možné učit pouze podle této metodické příručky.

Máme za sebou více než měsíc práce na druhé kapitole Tematického zeměpisu pro učitele. Ta je oproti první kapitole delší a nabízí větší množství aktivit do hodiny. Všechny se vztahují k demografii, demografickému vývoji a možnému přelidnění planety. Věříme, že budou inspirací pro učitele, kteří chtějí učit v souvislostech a podporovat u svých žáků...

Po nástupu do učitelské profese jsem velmi tápala, jak učit zeměpis, protože mi české učebnice vůbec nevyhovovaly. V České republice se zeměpis tradičně učí dle jednotlivých regionů a v mnoha případech připomíná pročítání encyklopedie světa se spoustou faktografických údajů, které se žáci učí a poté reprodukují v testech. Málo se zde pracuje s...

Klíčové kompetence jsou v Rámcových vzdělávacích programech pojmenovány mnoho let. Jejich shrnutí na čtyřech stranách RVP ZV je stručné, ačkoli se jedná o (dle mého názoru) nejdůležitější součást vzdělávání a toho, co by měla škola u svých žáků rozvíjet. Někde se klíčové kompetence propisují do života školy a práce se žáky více, někde méně. Jedním...

Před pár týdny se rozhořela velká diskuze o malé revizi RVP. Cílem revize bylo inovovat výuku informatiky a zařadit digitální kompetenci mezi klíčové kompetence. Kvůli tomu bylo nutné zredukovat (alespoň v minimální míře) obsah jednotlivých předmětů tak, aby byl "prostor" na informatiku. Reakce mnohých na tuto úpravu byla obrovská (jako oprávněnou...

Pokud se zamýšlíme nad tím, co by mělo být cílem předmětu výchova k občanství (nebo také občanka), samotný název nám velmi napovídá, jak bychom o něm měli přemýšlet. Naším cílem by měla být příprava žáků na jejich aktivní a poučený občanský život, protože absolvováním základní školy končí povinná školní docházka a v tomto věku by tak měli být...

Dodnes si velmi dobře vzpomínám, jak vypadala výuka zeměpisu České republiky na gymnáziu, kde jsem studovala. Postupně jsme si podle výkladu vyučující zapisovali seznamy pohoří a jejich nejvyšších hor, řek, všechna města nad 20 tisíc obyvatel, firmy působící (třeba i historicky) v těchto městech atd. Přestože mě od gymnázia dělí již více než 10...

Před pár lety jsem absolvovala kurz nonverbální komunikace pro učitele s americkou lektorkou Mary Yenik. V Čechách jsem na nic podobného nenarazila. Z doporučení a tipů čerpám dodnes a myslím si, že jejich využívání může každému učiteli velmi pomoci (možná už něco z toho praktikujete). Připravila jsem krátký souhrn a ke každému tipu připojila...

I pro učitele platí doporučená základní pravidla jako je plán dne, rozvrh, pravidelné přestávky i čas na odpočinek a pohyb. V mnohém je ale práce učitele jiná a náročnější než jiná zaměstnání v režimu home office. Učitelé dělají práci jako dříve (příprava výuky, interakce se studenty, hodnocení práce). Nyní ale práci komplikuje nemožnost zhodnotit...

Pokud stále váháte, jak poznáte kvalitního učitele, pročtěte si níže uvedený seznam vlastností a kompetencí učitelského profesionála. Mnou vytvořený seznam čerpá z materiálů uvedených na konci článku. Velmi inspirativní jsou v tomto směru dokumenty České školní inspekce.

ucitelskyzapisnik@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!