Blog

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
 

Před pár týdny se rozhořela velká diskuze o malé revizi RVP. Cílem revize bylo inovovat výuku informatiky a zařadit digitální kompetenci mezi klíčové kompetence. Kvůli tomu bylo nutné zredukovat (alespoň v minimální míře) obsah jednotlivých předmětů tak, aby byl "prostor" na informatiku. Reakce mnohých na tuto úpravu byla obrovská (jako oprávněnou...

Pokud se zamýšlíme nad tím, co by mělo být cílem předmětu výchova k občanství (nebo také občanka), samotný název nám velmi napovídá, jak bychom o něm měli přemýšlet. Naším cílem by měla být příprava žáků na jejich aktivní a poučený občanský život, protože absolvováním základní školy končí povinná školní docházka a v tomto věku by tak měli být...

Dodnes si velmi dobře vzpomínám, jak vypadala výuka zeměpisu České republiky na gymnáziu, kde jsem studovala. Postupně jsme si podle výkladu vyučující zapisovali seznamy pohoří a jejich nejvyšších hor, řek, všechna města nad 20 tisíc obyvatel, firmy působící (třeba i historicky) v těchto městech atd. Přestože mě od gymnázia dělí již více než 10...

Před pár lety jsem absolvovala kurz nonverbální komunikace pro učitele s americkou lektorkou Mary Yenik. V Čechách jsem na nic podobného nenarazila. Z doporučení a tipů čerpám dodnes a myslím si, že jejich využívání může každému učiteli velmi pomoci (možná už něco z toho praktikujete). Připravila jsem krátký souhrn a ke každému tipu připojila...

I pro učitele platí doporučená základní pravidla jako je plán dne, rozvrh, pravidelné přestávky i čas na odpočinek a pohyb. V mnohém je ale práce učitele jiná a náročnější než jiná zaměstnání v režimu home office. Učitelé dělají práci jako dříve (příprava výuky, interakce se studenty, hodnocení práce). Nyní ale práci komplikuje nemožnost zhodnotit...

Pokud stále váháte, jak poznáte kvalitního učitele, pročtěte si níže uvedený seznam vlastností a kompetencí učitelského profesionála. Mnou vytvořený seznam čerpá z materiálů uvedených na konci článku. Velmi inspirativní jsou v tomto směru dokumenty České školní inspekce.

Tato pravidla jsme obdrželi v rámci Montessori vzdělávání zajišťovaného organizací American Montessori Society v roce 2017. Řídíme se jimi a velmi nám ulehčují každodenní práci.

V tomto roce jsem se zapojila do projektu pro začínající učitele, kde působím jako provázející učitelka. Již dlouho jsem přemýšlela o tom, jak pomoci začínajícím učitelům a tohle je skvělá příležitost s nimi pracovat. Velmi mě těší, že jsou to mladí lidé, kteří chtějí být učiteli a program je pro ně příležitostí, jak se dále posouvat a jak na...

Školní parlament vznikl na naší škole před čtyřmi lety. V prvních dvou letech byl parlament veden dvěma různými učiteli a bohužel o parlamentu nebylo vidu ani slechu (kromě voleb do něj na počátku školního roku). Před dvěma lety jsem se rozhodla, že si parlament vezmu na starosti a zkusím z něj udělat viditelnou součást školní komunity, která bude...

Když jsem začínala po vysoké škole učit na státním gymnáziu, náplň mých hodin určoval Školní vzdělávací program. Ke smůle mé (i mých žáků) se jednalo o zkopírované původní osnovy, které byly přeplněné učivem, a ode mne se očekávalo, že vše se žáky projdu tak, aby byli připraveni na maturitu. (Nikdo neřešil, že k maturitě jich jde jen minimum, mají...