Blog

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
 

V tomto roce jsem se zapojila do projektu pro začínající učitele, kde působím jako provázející učitelka. Již dlouho jsem přemýšlela o tom, jak pomoci začínajícím učitelům a tohle je skvělá příležitost s nimi pracovat. Velmi mě těší, že jsou to mladí lidé, kteří chtějí být učiteli a program je pro ně příležitostí, jak se dále posouvat a jak na...

Školní parlament vznikl na naší škole před čtyřmi lety. V prvních dvou letech byl parlament veden dvěma různými učiteli a bohužel o parlamentu nebylo vidu ani slechu (kromě voleb do něj na počátku školního roku). Před dvěma lety jsem se rozhodla, že si parlament vezmu na starosti a zkusím z něj udělat viditelnou součást školní komunity, která bude...

Když jsem začínala po vysoké škole učit na státním gymnáziu, náplň mých hodin určoval Školní vzdělávací program. Ke smůle mé (i mých žáků) se jednalo o zkopírované původní osnovy, které byly přeplněné učivem, a ode mne se očekávalo, že vše se žáky projdu tak, aby byli připraveni na maturitu. (Nikdo neřešil, že k maturitě jich jde jen minimum, mají...

Pokud si založíte novou základní školu a budete tvořit rozvrh, bude jedním z kroků kontrola počtu hodin, které dle RVP musíte v rozvrhu mít. Pokud si RVP otevřete, zjistíte, že požadované hodinové dotace jsou určeny pro vzdělávací oblasti nikoli pro jednotlivé předměty. (Mezi vzdělávacími oblastmi jsou např. Člověka a příroda, Člověk a společnost...

Dialog je výuková metoda, při které žáci diskutují bez zapojení učitele a kterou je vhodné zařazovat od druhého stupně ZŠ. Dialog pomáhá žákům rozvíjet jejich komunikační dovednosti a učitel získává představu o jejich znalostech, dovednostech i postojích. Naši žáci, kteří dialog pravidelně absolvují, dokáží vyjádřit a vysvětlit svoje názory,...

Když někomu říkám, že učím hlavně na druhém stupni, často se setkávám s údivem. Lidé nechápou, jak mohu já s nevýrazným spíše tichým hlasem učit něco tak nevyzpytatelného, problémového a oprsklého jako je pubertální teenager. Pro mne je to ale skupina dětí, které se nebojí objevovat nové věci, komunikovat a kterým můžete zásadně ovlivnit život (v...

Článek je určen všem učitelům, kteří při zadávání skupinové práce naráží na problémy s ní spojené. V textu naleznete dobře vyzkoušené konkrétní tipy pro funkční skupinovou práci.

Učíte již dva, pět, deset let nebo začínáte? Pamatujete si, jaký byl pro Vás začátek školního roku v nové škole nebo s novým vyučujícím? Pokud ne, zkuste si představit, že sedíte ve třídě, do které vstupuje nový učitel, kterého ještě neznáte. Co byste se na začátku chtěli dozvědět? Co byste si přáli, abyste byli ve třídě spokojení a nestresovali...

Každý z nás se zajímá o nějaké konkrétní téma, které jej baví více než všechna ostatní. Je to přirozené a pro učitele je to velká výzva. Očekává se od něj, že zaujme přinejmenším většinu žáků, ať už se jedná o pravěk, předpřítomný čas v angličtině, pohyby litosférických desek nebo magnetické pole. Zdá se to býti nemožné, a přesto je jeden...

Sedím na gauči a zamýšlím se nad tím, proč mě nebavilo studium na osmiletém gymnáziu a minimálně šest let jsem se nejvíce těšila na to, až po maturitě gymnázium opustím. Dodnes toto období považuji za ne příliš dobře využitý čas, kdy jsem neměla prostor se věnovat tomu, co mě zajímalo. Výuka se skládala většinou z následujících činností: sezení v...

ucitelskyzapisnik@email.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!